2016. jún 05.

Süssünk, süssünk valamit!

írta: hexenbesen
Süssünk, süssünk valamit!

Azt is megmondom, hogy mit :-)

pogacsa.jpg

Közeleg a tanév vége. Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, ilyenkor már én is visszaszámolok, nem csak a gyerekek. Nekik a szünidő közeleg, nekem meg az év végével kapcsolatos rengeteg feladat vége. 

Kisebbik lányom osztályában hagyomány, hogy a tanév lezárása előtt a szülőkkel és gyerekekkel közösen tartunk egy bográcsozással és játékkal egybekötött családi hétvégét. A bográcsban főtt remek gulyás elé, mellé és természetesen a gulyás utánra is mi visszük a házilag készült sütiket, rágcsálni valókat.

Ahogy az lenni szokott, most sem volt túl sok időnk a sütögetésre, ezért megint egy rendkívül gyorsan elkészíthető finomsággal készültem. 

Mivel úgy is mondhatnám, hogy az elkészítése gyerekjáték, nem is hagytam ki belőle a gyerekeket. Tulajdonképpen ezt a pogácsát ők készítették :-)

20160604_082129.jpg

 A hozzávalók:

  • 25 dkg túró
  • 25 dkg sajt
  • 15 dkg liszt
  • 8,5 dkg vaj
  • 1 tojás sárgája a kenéshez

20160604_083024.jpg

 Ahogy mondtam, nagyon egyszerű pogácsáról van szó. A fenti hozzávalókat összegyúrjuk, majd kb. 1 cm vastagra kinyújtjuk.

20160604_084633.jpg

 A kinyújtott tésztából kiszaggatjuk a pogácsákat. Ehhez a pogácsához kis formát szoktam használni, mert szerintem úgy a legjobb, ha falatnyi pogik lesznek belőle.

20160604_085701.jpg

 A kiszaggatott pogácsákat sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük és a tetejét megkenjük a felvert tojás sárgájával.

20160604_085640.jpg

 Kb. 180 ºC-ra előmelegített sütőben fél óra alatt aranybarnára sütjük :-) Ezután már csak arra kell figyelni, hogy a gyerekek ne puszilják be azonnal munkájuk gyümölcsét :-)

Váljék egészségetekre!

20160604_100910.jpg

 

Szólj hozzá

konyha gasztro recept gyors sós finomság azenpiacom