2015. okt 16.

Én sü-tök, Ti süt-tök

írta: hexenbesen
Én sü-tök, Ti süt-tök

Chilis, rozmaringos, fokhagymás sült sütőtök

untitled_design.jpg

Mit csinálsz, ha unod a banánt? És ha a húsételekből van eleged?

Nálam mostanában az utóbbi jellemző. Biztosan Veled is előfordult már, hogy úgy érezted, rá sem bírsz nézni a húsra. Ilyenkor lazítasz az étrendeden egy kicsit, néha beiktatsz egy kis salátát, több gyümölcsöt eszel, hanyagolod a nehéz ételeket.

Így vagyok ezzel én is. Ilyenkor szeretem böngészni a különböző gasztro oldalakat, válogatok a rengeteg étvágygerjesztő recept között. Szeretek új dolgokat kipróbálni, legyen szó akár egy általam még nem próbált zöldségfajtáról, akár valami merész fűszerezésről. A lényeg, hogy az étek minél több érzékre hasson pozitívan. Úgy értem, hogy ne csak az íze győzzön meg, legyen ütős a vizuális élmény is.

Annál a receptnél, amit a minap kipróbáltam és most megosztok Veled, nem a megszokott sorrendet követtem. Előbb volt meg az áldozat, ehhez kerestem a megfelelő receptet.

 kepkivagas.PNG

A piacon akadtam rá arra a csinos japán Hokkaido tökre, ami arra késztetett, hogy mindenképpen sütőtök receptet keressek. Tudni kell, hogy a sütőtökkel nem nagyon ismerjük egymást. Gyerekkoromban rettenetesen utáltam, csak mostanában kezdtünk el barátkozni. Egyre többféle módon próbálom elkészíteni, ezeknél a próbálkozásoknál azonban számomra a legfontosabb szempont, hogy inkább pikánsabb, fűszeresebb módon legyen elkészítve a tök, ugyanis édesen továbbra sem szeretem.

Íme tehát a Chilis, rozmaringos, fokhagymás sült sütőtök receptje:

Hozzávalók:

1 kg        sütötök

6-8 gerezd fokhagyma

néhány ág rozmaring

chili paprika

4-5 kanál oliva olaj

fenyőmag

½ citrom leve

só, bors

A tököt mosd meg alaposan, vágd ketté és kanalazd ki a magját. Héjával együtt vágd cikkekre és helyezd a tepsibe. Szórd meg a szeleteket sóval, borssal.

20151016_192034.jpg

A megmosott fokhagyma gerezdeket a kés lapjával kicsit nyomd össze és dobd őket a tök mellé a tepsibe. Vágd apróra a kimagozott chili paprikákat és szórd azt is a tetejére. Dobáld közé a rozmaring ágakat, majd az egészet locsold meg oliva olajjal.

20151016_193550.jpg

Nincs más dolgod, mint betolni a 180 ⁰C-ra előmelegített sütőbe és kb. 45-50 percig sütni. Én a végén egy kicsit átkapcsoltam a sütőt grillre, hogy egy kicsit ropogósabbra süljön a tök héja.

20151016_195218.jpg

Közben a tűzhelyen serpenyőben pirítsd meg a fenyőmagot.

A kész sütőtököt szórd meg fenyőmaggal, egy kis citromlével és oliva olajjal meglocsolva forrón tálald. Természetesen a  puhára sült fokhagymákat se hagyd a tepsiben, kend meg vele a tökszeletek tetejét.

Mi ez, ha nem szokatlan fűszerezés? Próbáld ki! Szerintem Neked is ízleni fog!

20151016_204345.jpg

Szólj hozzá

konyha piac gasztro recept zöldség webáruház finomság azenpiacom virtuális piac